دسته‌بندی نشده

لوکال سئو :‌ راهنمایی جامع سئو محلی با الگوریتم ها وآپدیت ۲۰۲۰ گوگل

توسط دی 2, 1398 6 نظر
به پیشواز 2020 برویم !

راهنمای سئو محلی بر اساس آخرین بروزرسانی ها

در مقاله راهنمای سئو محلی به شما نشان خواهیم داد که :

نحوه قرار گرفتن در قسمت Map Pack 

نحوه استفاده از ( GMB ( Google My Business 

و …

پس با ما همراه باشید

محتوای مقاله

4. Google My Business

3. عوامل رتبه بندی در لوکال سئو

2. آنالیز کلید واژه اصولی برای سئو محلی

1. مبانی سئو محلی ( لوکال سئو )

8. به زودی …

7. به زودی …

6. لینک بیلدینگ در لوکال سئو

5. On Page SEO برای کسب و کار محلی

1. مبانی لوکال سئو

در این مرحله به پایه و اصول سئو محلی یا همان لوکال سئو می پردازیم.

ابتدا ضرورت SEO برای کسب و کار های محلی را روشن خواهیم کرد.

سپس نحوه کار کردن Map Pack گوگل و اینکه چگونه در این قسمت دیده شوید.

لوکال سئو یا سئو محلی چیست ؟

به عملیات بهینه سازی مبتنی بر یک کسب و کار محلی ، لوکال سئو یا همان سئو محلی گفته می شود.

به همراه کلمات کلیدی مرتبط و گره خورده محلی مانند “طراحی سایت در تبریز” یا ” نقاشی ساختمان و منازل در تهران ” .

از این پس به جای استفاده از کلمات دیگر مشابه صرفاً از کلمه لوکال سئو استفاده می کنیم.

چرا لوکال سئو مهم است؟

نمی خواهیم شما را با یک دسته از آمار تصادفی و عجیب و غریب تنها بگذاریم.

اما به طور خلاصه چند مورد از آمار و ارقام راهبردی را برایتان ارائه میکنیم.

46% از کل جست و جو های گوگل دارای مقصود یک جست و جوی محلی است.(منبع)

46% از کل جست و جو های گوگل دارای مقصود یک جست و جوی محلی است

جست و جو های مبتنی بر ( در نزدیکی من ) 150% سریع تر و بیشتر از جست و جو های قدیمی مرتبط بر سئو محلی انجام شده اند. ( گوگل )

29% از کل SERP های گوگل متشکل از یک G Map Pack هستند. ( Rank Ranger )

بنابراین مشخص می شود که سئوی محلی بخش بزرگی از دنیای SEO را تشکیل می دهد.

اگر بتوانید این استراتژی را در کسب و کار خود جای دهید ، شانس بالایی دارید که مشتریانتان به سرعت به سوی شما روانه شوند.

Map Pack گوگل

map pack که گاهی اوقات از آن به عنوان Local Pack نیز یاد می شود ، مجموعه ای از 3 نتیجه یافته شده از کسب و کارهای محلی است.

با یک نقشه از مکان آن ها.

به عنوان مثال هنگامی که کلمه “طراحی سایت در تبریز ” را جست و جو کنید ، یک map pack در ابتدای جست و جوی خودتان می بینید.

به همراه جست و جو های عادی دیگر در ادامه :

پس این نکته ی مهم را به یاد داشته باشید که برای کسب و کارتان باید از فرمول ” کلید واژه + شهر ” استفاده کنید.

مثال : ” طراحی سایت + تبریز ” = طراحی سایت در تبریز

در اغلب اوقات کلمه کلیدی ” طراحی سایت ” بدون پیوند مکانی حجم جست و جوی بیشتری به نسبت ” طراحی سایت در تبریز ” دارد.

با این حال در ادامه می بینیم چگونه می توانیم سئو محلی خود را ارتقا دهیم.

در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که گوگل چگونه لینک ها را در map pack قرار می دهد.

فعلا این را بدانید که گوگل برای map-pack الگوریتم های خاص خود را دارد.

مطمعناً برخی از عوامل ( مانند بک لینک ها ) می تواند به شما در رتبه بندی نتایج عادی محلی و سنتی کمک کند.

اما برای قرار گرفتن در map pack عوامل دیگر بسیار مهمی نیز هست.

نکته ای که باید خاطر نشان شویم :

گوگل “نتایج محلی” را فقط برای کلید واژه هایی که شامل نام یک شهر می باشند نمی آورد بلکه اگر گوگل احتمال دهد که جست و جوی شما نیاز به نتایج محلی دارد آن ها را به شما نشان خواهد داد.

برای مثال وقتی در شهر تبریز کلمه ” آرایشگاه” را جست و جو کنیم گوگل یک map pack را به ما نشان می دهد.

چگونه رتبه بندی در Map Pack را پیگیری کنیم؟

برای بهترین نتیجه گیری و قرار گرفتن در بهترین حالت کسب و کارتان در Map Pack به امکانات Google My Business احتیاج دارید.

در این سامانه امکانات بسیار بالا و تکنیک های کاملاً مهمی وجود دارند که باعث بهبود لوکال سئو شما می شوند.

به دلیل تحریم بودن G My Business در ایران ، از امکانات این سامانه تا حد زیادی محرومیم.

اما نگران نباشید.

با این حال راه هایی هستند که ما را به Map Pack ببرند اما نه با دقت G My Business.

برای این کار شما باید مکان کسب و کار خود را بر روی نقشه بصورت دقیق و با رعایت اصول ثبت کنید.

مقاله زیر تمام عملیات مربوط به این قسمت را پوشش می دهد :

رتبه بندی در جست و جوی عادی محلی

شما که نمی خواهید نتایج عادی جست و جوی محلی را بیخیال شوید؟

بله نتایج ارگانیک محلی ( نتایج عادی ) در زیر Map Pack قرار می گیرند.

نکته ی مهم این است که اجازه ندهید تفکرِ ” یا Map Pack یا هیچی ” ذهن شما را درگیر کند.

Map Pack همه چیز نیست.

از آن جا که جست و جو های محلی دارای یک هدف کاملاً تجاری اند ، ارزش رتبه بندی بالایی در SERP های محلی را نیز دارند.

پس با انتخاب یک کلید واژه مناسب جهت لوکال سئو و رعایت و پیاده سازی نکات SEO مرسوم گذشته وبسایت خود را بهینه سازی کنید.

برای مطالعه آخرین نکات استراتژی ها و نکات مرسوم SEO حتماً مقاله ” سئو در سال 2020 ” ما را مطالعه کنید.

2. آنالیز کلید واژه اصولی برای لوکال سئو

این بخش از آموزشمان را به یافتن کلید واژه های مربوط به لوکال سئو اختصاص داده ایم.

بر خلاف پژوهش کلید واژه های یک وبلاگ ، نیازی به جست و جوی کلمات کلیدی جدید ندارید.

این به معنی مهم نبودن جست و جوی کلید واژه ها برای لوکال سئو نیست.

قطعاً مهم اند.

در بیشتر اوقات فقط کافی است لیست کوتاه و کارآمدی برای یافتن بی نظیر محلی شما استفاده شود.

Google Suggest

گوگل ساجست می تواند برای جست و جوی محلی خوب کار کند.

تنها چیزی که در اینجا باید به خاطر بپسارید این است که جست و جوی محلی باید چیزی باشد که مشتریان بالقوه محلی شما در جست و جوی آنند.

به عنوان مثال اگر ” طراحی سایت در … ” را جست و جو کنید ، پیشنهاد های زیر را دریافت می کنید :

به جز پیشنهادهایی با فرمول ” طراحی سایت در +‌ شهر ها  ” ، باقی این کلمات کلیدی برای لوکال سئو مناسب نیستند.

از این کلید واژه ها برای بهینه سازی می توانید استفاده کنید.

جست و جوی محلی صوتی

20% !

تفاوت اصلی جست و جو های صوتی و کلمات کلیدی این است که بیشتر به سمت شکل گفتاری متمایل اند.

برای مثال یک جست و جوی عادی بر پایه کلمه کلیدی “سفارش غذا در تبریز ” را در نظر بگیرید.

حال ، اگر همین جست و جو به صورت صوتی صورت گیرد احتمالاً به صورت ” سفارش غذا در ولیعصر تبریز که همین الان باز است ” به زبان می آید.

تا جایی که جست و جو های ما پیش رفته است ، هیچ ابزاری برای کمک به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی وجود ندارد.

گوگل کیورد پلنر – Start with a website

گوگل کیورد پلنر داده های جست جو را برای مناطق جغرافیایی خاص به شما می دهد.

گوگل کیورد پلنر

بنابراین اگر در حال حاضر یک دسته کلمات کلیدی دارید و می خواهید بهترین دسته را انتخاب کنید ، این ویژگی مفید است.

اگر در جست و جوی کلمات کلیدی جدید هستید ، توصیه می کنیم از امکانات Start with a website استفاده کنید.

فقط کافیست url یک صفحه مرتبط به کلید واژه مورد نظرتان از وبسایت رقبایتان را وارد کنید.

و حال گوگل مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط بر اساس شرایط جست و جو و ورودی آن برگه به شما پیشنهاد می کند.

نتایج گوگل کیورد پلنر برای جست و جوی کلمه کلیدی مناسب لوکال سئو

3. عوامل رتبه بندی در لوکال سئو

حال وقت آن است که به نحوه عملکرد SEO محلی بپردازیم.

قصد داریم به طور خلاصه مهم ترین عوامل رتبه بندی لوکال سئو یا همان سئو محلی را پوشش دهیم.

و چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی آن ها.

بیایید شروع کنیم.

(Google My Business) 

سال گذشته ، MOZ مطالعه عوامل رتبه بندی جست و جو را بررسی و منتشر کرد.

آنها دریافتند که عامل اصلی در رتبه بندی Map Pack پروفایل Google my business شماست .

فاکتورهای رتبه بندی local map pack

با این حال وب سایت کسب و کار محلی شما بازهم مهم است .

محتوای صفحه شما و پیوند هایی که به سایت شما نشان میدهد ، در رتبه بندی Map Pack  شما نقش دارند .

با این وجود این بخش برای ما اهمیتی ندارد .

چرا که امکانات Google My Business در ایران تحریم و به هیچ عنوان قابل پیاده سازی نیست .

NAP ها بسیار با اهمیت هستند

NAP ها به عبارتی number ، address ، name یکی دیگر از علائم رتبه بندی SEO محلی است .

مستند سازی نشانی های NAP سایتتان که نام شماره تلفن و آدرس شما در آن ثبت شده چرا مهم است ؟

خب ! گوگل از NAP برای تایید صحت همه اطلاعات شغلی شما استفاده میکند .

هرچه اطلاعات شما قابل اعتماد تر سایت شما معتمد تر .

بررسی های آنلاین

در بررسی عوامل رتبه بندی محلی MOZ نیز مشخص شد که “نقد و بررسی ها” نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.

به طور دقیق تر ، گوگل اظهار داشته که نظرات منفی در مشخصات کسب و کار شما بر روی گوگل مپ میتواند به شما آسیب برساند .

بنابراین گرفتن نظرات مثبت میتواند کمک کننده است .

و نظرات و بررسی های منفی حتما برایتان مضر خواهد بود .

به گفته یکی از مشارکت کنندگان در این تحقیقات :

بررسی ها ونظرات همراه با پاسخ صاحب کسب و کار نشان می دهد که مصرف کنندگان به این تجارت اعتماد دارند .

و همان طور که در مقاله”سئو در سال ۲۰۲۰” گفتیم مورد اعتماد بودن یک عامل اساسی در رتبه بندی وب سایت هاست .

این بدین معنی است که پاسخ دادن به نظرات ، حتی نظرات منفی میتواند به تلاشهای SEO محلی شما کمک کند .

حتی سئو مطلق برای لوکال سئو مهم است

منظورمان از سئو مطلق تمامی آموزش های مبتنی بر سئو و بهینه سازی وبسایت هاست جدا از عملیات مخصوص لوکال سئو است.

با تمام مطالبی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت عوامل رتبه بندی گوگل در مورد سئو مطلق تا همینجا ۱۰۰ درصد در مورد لوکال سئو اعمال میشود.

درواقع گوگل تایید کرده است که رتبه بندی شما در نتایج گوگل در جست و جوهای ارگانیک تاثیر بسزایی در رتبه بندی سئو محلی شما دارد .

موقعیت های شما در نتایج جست و جوهای معمولی را یک عامل برای لوکال سئو میباشد.

بنابراین شیوه های سئو مطلق بر جست و جوهای محلی اعمال میشود .

به این معنی است که هرچه در نتایج جست و جوی ارگانیک رتبه بندی بالایی داشته باشید در map pack رتبه بندی بالاتری خواهید داشت .

به همین دلیل تولید محتوا ، بهینه سازی صفحات و ایجاد بک لینک اصولی هنوز برای رتبه بندی لوکال سئو مهم است .

بخصوص برای صنایع رقابتی همچون پزشکی ، حقوقی و … .

4. سئو on-page برای سئو های محلی

در این فصل کوتاه چند روش کوتاه را برای شما توضیح میدهیم که مشاغل محلی میتوانند از تلاش های سئو در محل خود بیشترین بهره را ببرند .

ینابراین هنگامی که برچسب های عنوان و محتوای خود را بهینه سازی کنید .

وقت آن است به سوی این استراتژی ها بروید که بطور خاص برای وبگاه های کسب و کارهای محلی کوچک طراحی شده اند .

برای هر مکان محتوای منحصر به فرد بنویسید

احتمالا شماهم این را میدانید که برای هر صفحه از وب سایتتان باید محتوای کاملا منحصر به فردی بنویسید.

برای مثال اگر قرار است کسب و کار شما در تبریز و تهران خدمات ارائه کند.، باید محتوا برای هر صفحه کاملا متفاوت باشد.

محتوای منحصر به فرد برای هر مکان تولید کنید

اما آنچه که احتمالا از آن مطلع نیستید این است که اگر از محتوای تکراری بپرهیزید میتوانید ، در نتایح حست و حوی مرتبط به شهر هایی که حتی در آنها حضور فیزیکی ندارید نیز بالا بیاید . 

اما طبیعتا در map pack  شهر های دیگر جایی برای شما نیست .

مگر اینکه در آن شهر اقدام به ساخت یک لوکیشن برای کسب و کار خود در آن شهر کنید .

اما شما میتوانید برای بسیاری از کلمات کلیدی. مختلف محلی و نتایج ارگانیک و محلی قرار بگیرید .

چگونه از schema ها برای سئو محلی استفاده کنیم

وقتی صحبت از لوکال سئو میباشد نشانه گذاری schema بسیار بسیار مفید تر میتواند واقع شود.

یک سبک خاص از schema گذاری در رابطه با سئوی محلی وجود دارد.

به عنوان مثال سبک معمول schema ها برای سئو محلی برای نشان دادن شماره تلفن ، آدرس و یا ساعت باز و بسته بودن شماست .

بر اساس تحقیقات ما ، گوگل به علامت های schema اعتماد چندانی ندارد.

اما این نشانه گذاری ها اگر به درستی پیاده سازی شوند حتما برای مخاطبانتان جذاب و خوشایند میباشند.

یا حتی استفاده از ستاره های schema به قطع یقین نتیجه شمارا دریک صفحه یکنواخت چشم گیر تر میکند .

از عنوان های چشمگیر تر استفاده کنید

این روش در وب سایت نیکولاس کوشمیچ بسیار رایج است .

و ما براین باوریم که برای سئو و بهینه سازی کسب و کارهای محلی بسیار کارآمد است.

ایده این کار این است که شما برچسب عنوان خود را با یک جمله قوی و حس آمیز شروع کنید.

|

سپس اطمینان حاصل کنید که کارکترهایتان از حد مجاز بیشتر شود و عنوانتان به حالت ناقص و سه نقطه درآمده است .

بر اساس تجربیات نشان داده شده  که شروع با جمله ای بسیار قدرتمند و ناقص بودن پایان جمله ی عنوان ، به کلیک های بیشتری منجر میشود.

5. لینک بیلدینگ محلی

درلینک سازی محلی تمامی استراتژی های لینک سازی اصولی و اولیه که تا بحال با آن برای سئوی غیر محلی آشنایید به کارتان می آید.

از آنجا کسب و کارهای محلی ارتباط مستقیم با شهر یا استان خاص را دارند پس فرصت های لینک بیلدینگ بی نظیری بوجود میاید که آنها را از وبسایت ها و کسب کارهای غیر محلی جدا میکند .

در این فصل تعدادی از استراتژی های قدرتمند لینک بیلدینگ محلی را پوشش خواهیم داد .

کسب و کارهای محلی دیگر

بیشتر مشاغل محلی در منطقه محلی خود با سایر مشاغل ارتباط دارند .

حتی اگر مجبورید دست به دامن ایمیل زدن شوید .

پیشنهاد میکنیم با افرادی که با آنها آشنایی قبلی دارید شروع کنید.

بنابراین ابتدا لیستی شبیه لیست زیر را تهیه کنید :

  • توزیع کنندگان
  • تامین کنندگان
  • عمده فروشان 
  • پیمانکاران
  • کسب و کارهای همسایه تان

سپس ، به دنبال صفحه ای از وبسایتتان باشید که پیوند دادن به آن هدفمند و معقول باشد . (نکته ای که اکثرا نادیده گرفته میشود)

به عنوان مثال ، وبسایت یک پیمانکار سنگفرش دارای یک صفحه است که در آن به برخی از توزبع کنندگان مورد علاقه اش لینک داده شده است .

 

حامی شوید

بیشتر رویداد های محلی نیاز به حمایت دارند .

اگر میتوانید از یک رویداد محلی حمایت مالی کنید معمولا خود را با پیوند خوبی در وبسایت این رویداد پیدا خواهید کرد .

مثلا این سیرک محلی دارای صفحه ای است که به حامیان آنها پیوند داده است :

حتما نیاز نیست حامی مالی باشید بلکه میتوانید با خدمات کسب و کار خودتان حامی یک رویداد شوید .

حالا نوبت شماست

این مطالبی بود که در مورد لوکال سئو درسال ۲۰۲۰ ارائه کردیم.

اکنون مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در باره لوکال سئو در سال ۲۰۲۰ هستیم:

برای اولین بار کدام یک از استراتژی های این راهنما را امتحان می کنید؟

آیا قصد دارید از Google My Business استفاده کنید؟

یا شاید شما می خواهید لینک بیلدینگ در لوکال سئو را امتحان کنید.

در هر صورت ، باگذاشتن یک نظر مارا از روش های لوکال سئویتان مطلع سازید.

6 نظر

نظرتان را بگویید