تولید محتواکسب و کار اینترنتی

بازاریابی محتوا : راهنمای جامع و نهایی بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

توسط فروردین 12, 1399 8 نظر
به پیشواز 2020 برویم !

بازاریابی محتوا در سال 2020 و حالا این راهنمای کامل ماست !

در راهنمایی جامع بازاریابی محتوا شما خواهید آموخت که :

چگونه محتوای خود را در فضای وب ترویج دهید.

کدام سبک از محتوا امروزه بهترین بازده را دارد.

ترند های بازاریابی محتوا در سال 2020

استراتژی های جدید تولید محتوا

نکات پیشرفته ، استراتژی ها و تکنیک های کاربردی بازاریابی محتوا.

پس اگر دنبال ترافیک بیشتری بوسیله محتوای خود برای وبسایت و کسب و کارتان هستید؛ حتما مقاله امروز مورد پسندتان قرار خواهد گرفت.

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

محتوای مقاله

4. دستیابی به اینگیجمنت و Reach در لینکدین

3. محتوای منبع تولید کنید

2. بازاریابی محتوا به کمک ایمیل

1. انفجار محتوای ویدئویی

8. به زودی …

7. به زودی …

6. مباحث نوظهور را پوشش دهید

5. محتوای حماسی بیشتری بنویسید

1. انفجار محتوای ویدئویی

در حقیقت تعداد کسب و کار هایی که از ویدئوها در بازاریابی اینترنتی خو استفاده می کنند از سال 2017 ، 38% افزایش داشته.

و 72% مصرف کنندگان اظهار داشته اند که امروزه ویدئوها را به محتوا های متنی ترجیح می دهند.

پس اگر می خواهید بازاریابی محتوای خود را با ویدئوها دگرگون کنید ، این فصل برای شماست.

بازاریابی محتوا با تولید محتوای ویدئویی

شروعی آتشین

مسئله این نیست شما ویدئویی برای بازاریابی محتوا در یوتیوب می سازید یا اینستاگرام …

وقتی حرف ساخت یک ویدئوی عالی به میان می رسد ، مسئله جذاب تر می شود.

اسنادی وجود دارد که خاطر نشان می کند :

داده های داخلی یوتیوب نشان می دهد که 15 ثانیه آغازین جذاب برای یک ویدئو باعث می شود که بینندگان ویدئوی شما را تا پایان آن تماشا کنند.

پس بنابراین مطلب 15 ثانیه ابتدایی ویدئوی خود را با نمایش لوگو و متن ها و حرف های کلیشه ای هدر ندهید.

پس درست از جان مطلب ویدئوی خود را آغاز کنید.

( دو ویدئو برای مثال )

تمرکز بر آپارات و یوتیوب

این درست است که اینستاگرام دنیایی از ویدئوهاست.

اما اگر به دنبال بیننده های بیشتری برای محتوای ویدئویی خود هستید ، شما واقعا نیاز به تمرکز بر روی youtube و آپارات دارید.

چرا ؟ اول اینکه یوتیوب و آپارات بسیار پرطرفدارتر از اینستاگرام یا هر بستری در وب هستند.

طبق تحقیقات آماری که بصورت تجربی و بر اساس داده ها آنالیز کردیم آپارات و یوتیوب بستر فوق العاده ای برای ویدئو هایند.

اما نکته مهم تر این است که ویدئوها در آپارات و یوتیوب تا سال ها بعد از آپلود آنها در معرض نمایش اند اما این اتفاق در اینستاگرام کمتر امکان پذیر است.

برای ویدئوهای پیشنهادی بهینه سازی کنید

یکی دیگر از مزایای یوتیوب و آپارات این است که محتوای شما را در معرض دید افراد جدید قرار می دهد.

و بهترین راه برای دیده شدن ویدئوهایتان در یوتیوب و آپارات ؟

(( بهینه سازی برای ویدئوهای پیشنهادی )) همونطور که میدونین ویدئوهای پیشنهادی قسمتی در یوتیوب و آپارات است که در قسمت چپ و راست ویئویی که در حال تماشا آن هستید قرار دارد.

ویدئوهای پیشنهادی در یوتیوب

همانطور که به نظر می رسد؛ این قسمت است که بیشترین بیننده را به سوی ویدئوهای شما روانه میکند نه جست و جو در این سایت ها.

برای مثال آمار مربوط به یک ویدئوی موجود در یوتیوب را آنالیز می کنیم.

28/3% از ویوهای این ویدئو از راه جست و جو در یوتیوب است.

و اما 40/90% مستقیماً از ویدئوهای پیشنهادی به سوی آن روانه شده اند.

برای گرفتن ترافیک بیشتر بر روی ویدئوی خود از قسمت ویدئوی پیشنهادی در آپارات و یوتیوب ، بهینه سازی قسمت توضیحات ویدئو ( description ) و تگ ها و موضوع ویدئوی خود را جدی باید بگیرید.

بهینه سازی ویدئوهای برای یوتیوب

وقتی این کار ها را انجام دهید امکان دارد که ویدئوی شما بعد از یک ویدئوی کاملا پربازدید نمایش داده شود.

2. بازاریابی محتوا به کمک ایمیل

ایمیل مارکتینگ شاید به نظر خیلی قدیمی شده باشد.

اما هنوز از مهم ترین کلید های موفقیت در بازاریابی محتوا است.

به طور ویژه وقتی زمان انتشار و شیر کردن محتوای خود فرا می رسد پای ایمیل مارکتینگ به میان می آید.

در حقیقت ، با توجه به موسسه بازاریابی محتوا ( content marketing institute ) گفته شده است که 79% از بازاریابان اظهار داشتند که ایمیل مارکتینگ مهم ترین کانال توزیع محتوایشان است.

و در فصل دوم ما به شما خواهیم آموخت چگونه لیست ایمیل خود را بسازید ، چگونه محتوای خود را با ایمیل توزیع کنید و … .

بازاریابی محتوای ایمیلی

الگوی خبرنامه پیشنهادی مارا امتحان کنید

بهترین راه برای توزیع محتوای جدید خود بوسیله ایمیل به مخاطبانتان چیست ؟

کمی تجربه را چاشنی ادامه کارمان می کنیم.

قبل ها ، ما ایمیل های طولانی می فرستادیم که حقیقتاً محتوای مارا به دست مشتریانمان می رساند.

اما آنها نرخ کلیک بالایی برایمان نداشتند.

بنابراین شروع به ساخت یک ساختار ساده ولی کاربردی برای ایمیل هایمان کردیم.

فرمول ساخت خبرنامه ایمیلی فوق العاده

پس ما هر روز ایمیل هارا کوتاه تر و کوتاه تر کردیم و در نتیجه کلیک های بالایی به دست آوردیم.

محتوای منحصر بفردی را ایمیل کنید

اگر لیست ایمیل پربازده و واقعی لازم دارید فقط با ارسال خبرنامه و آخرین مقالات خود نمی توانید این را داشته باشید.

درحقیقت شما باید محتوایی تولید کنید که آن را صرفاً بوسیله ایمیل های خود انتشار می دهید و آن ها را در وبلاگ خود پست نکنید.

در این صورت ایمیل هایتان ارزشمند تر می شوند.

3. محتوای منبع تولید کنید

ترافیک بیشتری از بازاریابی محتوای خود در سال 2020 می خواهید ؟

پس پست های منبع را امتحان کنید.

پست های منبع غالباً محتواهایی با پس زمینه جست و جو و آمار هستند که شامل داده ها ، حقایق و ایده های جدید اند.

به طور خلاصه ارائه ی داده هایی که بلاگرها و نویسندگان محتوا می توانند به آن ها استناد کنند.

در حقیقت Buzzsumo گزارش می دهد که 74% از کسانی که محتوای منبعی را منتشر کرده اند اهد ترافیک بیشتری بر روی سایت خود بوده اند.

پس اگر لینک های بیشتری ، ترافیک بیشتر و اشتراک گذاری بیشتری در بازاریابی محتوایی خود می خواهید؛ پس وقتش است که امسال یک محتوای منبع انتشار دهید.

محتوای منبع منتشر کنید

بر موضوعات و ترند های جدید تمرکز کنید

یک موضوع جدید ، ایده آل ترین موضوع برای تولید محتوای منبع برای آن است.

چرا ؟

برای اینکه داده ای برای این موضوعات در فضای وب وجود ندارد.

زمانی که شما محتوایی با کیفیت بالا در مورد یک موضوع جدید تولید کنید ، حتی اگر بهترین نباشید اولین هستید .

بر روی اعتبار تمرکز کنید

وقتی صحبت از محتوای مرجع می شود ، یک نکته مهم را باید در خاطر داشته باشید :

اگر می خواهید مخاطبان ، محتوای شما را جدی بگیرند 100% داده های شما باید معتبر باشد.

در حقیقت ، انتشار نتایج و داده های ناقص ، یا یافته های گمراه کننده می تواند تأثیر منفی بر اعتبار شما بگذارد.

میتوانید به داده هایی که در این مدت ما در مقالاتمان مستند سازی کرده ایم توجه کنید .

و همیشه سعی کنید داده هایی را که ارائه می کنید ، مستندسازی کنید. 

حتی شده با یک لینک دهی ساده به استنادتان.

مجسم سازی کنید

با استفاده از تصاویر سعی بر مجسم سازی تمامی داده های خود کنید.

مجسم سازی کاری می کند که داده های شما راحت تر برای مخاطب قابل تفهیم باشد.

برای مثال به تصویر زیر نگاهی بیاندازید.

این یک استراتژی اختیاری است.

اما اگر اطلاعات و داده های شما ، از موضوعات به طور غافلگیرکننده ای پرده برداشت ، انتشار مطبوعاتی آن در خبرنامه ها و سایت های مطبوعاتی می تواند اتفاقات خیره کننده ای را در وبسایت شما رقم بزند.

4. دستیابی به اینگیجمنت و Reach در لینکدین

با توجه به Linkedin ساخته شده در سال 2003 کمی تفاوت با مباحث ما در مورد بازاریابی محتوا در سال 2020 یافت می شود.

اما این بخاطر این است که Linkedin جدید کاملا متفاوت از Linkedin در گذشته است.

لینکدین جدید امکانات واقعا خارغ العاده ای را در اختیارمان گذاشته.

اعم از Like ویدئوها ، گروه های فعال و پروفایل های حرفه ای …

اما چیزی که این وسط بسیار مهم است برای بازاریابی reach در لینکدین واقعا فوق العاده است.

برویم تا اطلاعات بیشتری در این مورد جمع آوری کنیم.

محتوای خود را در لینکدین انتشار دهید و انگیجمنت دریافت کنید

تبلیغ محتوا در لینکدین

برخلاف اینستاگرام و فیسبوک ، دسترسی به محتوای انتشار یافته (  تعداد افراد یونیکی که به محتوای شما دسترسی پیدا میکنند : Reach ) در لینکداین کاملاً فوق العاده است.

به طوری که با فالورها بسیار پایین محتوای شما می تواند چند برابر تعداد فالورهایتان بازدید شود.

برای اینکه ( Reach ) محتوای بالایی داشته باشید باید محتوای شما فوق العاده جذاب باشد.

بنابراین اگر پست های بلاگ خود را فقط با یک لینک به اشتراک می گذارید احیاناً توسط الگوریتم Linkedin دفن شوید.

با توجه به این موضوع ما فرمولی با 4 مرحله برایتان پیشنهاد می کنیم برای نوشتن پست هایی با گرفتن Reach بسیار بالا و فرستادن مخاطبانتان به سایت خود.

این هم یک نمونه واقعی از پست اصولی در لینکدین.

فرمول انتشار محتوا در لینکدین

بازنشر مطالب وبلاگ خود به عنوان مقاله در لینکدین

مردم از پیدا کردن مقاله ای که به دنبال آنند در لینکدین لذت می برند.

91% از مدیران اجرایی بازاریابی به این باورند که Linkedin بهترین جاییست که در آن می توان محتوای با کیفیت پیدا کرد.

به همین دلیل توصیه می کنیم برخی از مطالب خود را به عنوان مقاله های Linkedin باز نویسی کنید.

برای مثال به این مقاله توجه کنید :

5. محتوای حماسی بیشتری بنویسید

امروزه حجم محتوای بیشتری را به نسبت گذشته شاهد هستیم.

که واقعا این موضوع کار را برای محتوای شما سخت تر می کند.

در حقیقت با توجه به اظهارات وبسایت اوربیت مدیا ( orbit media ) ، گرفتن و جذب ترافیک مهم ترین چال 47% از بلاگرهاست.

بنابراین چه استراتژی برای نمایش پر قدرت محتوای خود دارید ؟

محتوای حماسی را اینگونه بشناسیم : 

بسیار عظیم ، بسیار عمیق و چشمگیر؛ که اگر کمکی هم نکند توجه زیادی را جلب می کند.

بازاریابی محتوا با تولید محتوای حماسی

کیفیت یا کمیت ؟

وقتی حرف از بازاریابی محتوا در سال 2020 به میان می آید ، پاسخ به این سوال پر اهمیت تر می شود :

کیفیت یا کمیت ؟ 

به نظر ما پاسخ مشخص است! کیفیت!

بدون داشتن یک تیم تولید محتوای قوی ، ارائه ی محتوایی غنی ، جذاب و حماسی بسیار سخت تر می شود.

حقیقت این است که محتوای حماسی با صرف انرژی ، وقت و چندین دور ویرایش است که بدست می آید.

مقیاس سختی است ؟

برای مثال : طبق آمار ورودی قسمت وبلاگ ما در طول هفته به طور میانگین 160 بازدیدکنننده را جذب می کند.

در حالی که تا به امروز تنها دو محتوا در وبلاگ ما وجود دارد!

چگونه این اتفاق ممکن است ؟

این بخاطر این است که ما برای تولید هر محتوا زحمت زیادی را تحمل کردیم.

با متخصصان خوره خود همکاری کنید

از بعضی جهات ، این یک راز برای اثبات کیفیت محتوای شماست.

خب : بیایید ببینیم همکاری با متخصصان خوره تان در کل یعنی چه ؟

فرض کنید قرار است محتوایی در مورد راهنمای راه اندازی یک شرکت هاستینگ انتشار دهید. 

دو رویکرد برای تولید این محتوا وجود دارد.

رویکرد اول : برای نوشتن مقاله یک فریلنسر ساده در حوزه تولید محتوا استخدام کنید.

رویکرد دوم : با کارآفرینی که شرکت هاستینگ خود را به داشتن حداقل 500 مشترک رسانده شروع به کار کنید.

فریلنسر برای شما اطلاعاتی که قبلا از آن حوزه وجود دارد را کمی تغییر می دهد.

ممکن است کار فریلنسر خوب باشد ، اما در نتیجه فاقد موضوعاتی است که شما فقط می توانید از یک متخصص حوزه دریافت کنید.

یک متخصص در حوزه هاستینگ می تواند از تجربه های دست اول خود صحبت کند : جزئیات ، نمونه ها ، نسخه های بتا ، شک و تردید ، مشارکت و آزمایش قیمت گذاری و … و هزاران چیز دیگر که شما فقط با ورود به آن زمینه به این نتایج دست پیدا می کنید.

6. مباحث نوظهور را پوشش دهید

محتوای حماسی یکی از راه های نمایش مستحکم محتواییست که شما ساخته اید.

اینجا یک راه دیگر را برایتان آورده ایم.

سوال اینست که چگونه روند های روبه رشد  را شناسایی کنیم و قدم بعد از شناسایی این روند ها چیست ؟

خب! دقیقا همان سوالیست که پاسخش را در همین بخش خواهید گرفت.

بازاریابی محتوای خود را به سوی مطالب نو ظهور متمایل کنید

Google trend

فوتبال در گوگل ترند

یا مقایسه دو موضوع روبه رشد :

مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترند

اما این جالب نیست که شما هر ترندی را پیگیری کنید.

خب چگونه ؟!

ابتدا ، کلمه کلیدی که فکر می کنید روند روبه رشدی را در پیش دارد را در نظر گرفته و جست و جو کنید.

سپس ، کلمات کلیدی مرتبط را از قسمت پایین نتیجه ترند خود شناسایی کنید :

پیشنهادات گوگل ترند

این روش گوگل است برای نشان دادن موضوعاتی که شروع به رشد کرده اند.

بسیار کاربردی.

موضوعات داغ روز

تمامی اطلاعات گوگل ترند می تواند کاربردی باشد.

اما فقط می توانید موضوعاتی که در مورد آنها اطلاعاتی از قبل داشته اید را پیگیری کنید.

به همین دلیل باید برویم به دنبال مباحث به اصطلاح در حال انفجار ( Exploding Topics ).

Exploding Topics موضوعاتی شناور در وب را اسکن می کند.

و اگر این روند ها ، روندی واقعی باشند ، آنها را به بانک اطلاعاتی خود اضافه می کنند.

یک راهنما تولید کنید

حال که موضوعی را انتخاب کردید قدم بعدی چیست ؟

شما می توانید یک ویدئو یا یک مقاله منتشر کنید.

اما تجربه نشان داده که بهترین کار ساختن یک راهنماست.

چرا ؟

چون موضوع جدید و نوظهور است.

بسیاری هنوز سردرگمند و حال ، راهنمای شماست که چاره ای است برای سردرگمی.

برای مثال در ابتدای سال 2020 ما مقاله زیر را منتشر کردیم :

درست در زمانی که تغییرات هسته گوگل خیلی ها را سردرگم کرده بود.

حتی اگر بهترین راهنما هم نبودیم ، بطور قطع در آن ابتدا تنها راهنما بودیم.

تکرار محتوا

تکرار محتوا می تواند یکی از بهترین استراتژی ها برای شروع تولید محتوا و بازاریابی محتوا در سال 2020 برایتان باشد.

گاهاً نیازی نیست بدانید از کجا و چگونه روع کنید.

کافیست فعلا تکرار محتوا کنید.

بخاطر همین است که امروزه یکی از داغ ترین مباحث بازاریابی محتوا ، بازخوانی و تکرار محتواست.

استاندارد های مردم در مصرف محتوا طی سالهای اخیر بسیار بالاتر رفته است.

به طوری که دیگر حاضر نیستند هر محتوایی را دنبال و یا مصرف کنند.

در این فصل به شما خواهیم آموخت که چگونه از بازخوانی محتوا در استراتژی های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.

فرمت های گوناگون را آزمایش کنید

استاندارد های بازاریابی محتوا بسیار متفاوت تر از 2 3 سال پیش ماست.

بنابراین نباید به یک مقاله متنی بسنده کرد.

سعی کنید محتوای خود را بافرمت های گوناگون به دست مخاطبانتان برسانید.

Podcasts-پادکست ها ، ویدئو ، مقاله متنی ، ایمیل و هر ایده و روش جدیدی که بنظرتان می تواند کاربردی واقع شود.

موضوعات و نکات خاص را بازنشر محتوا کنید

برای این روش نیازی به استفاده کامل از مطالب نیست.

در واقع شما می توانید یک محتوای بسیار جذاب از دل متن استخراج کرده و در موقعیت های جدید بازنشرش کنید.

به عنوان مثال می توانید خلاصه چند پست اینستاگرام خود را تبدیل به یک ویدئو 10 دقیقه ای کرده و در یوتیوب بازنشرش کنید.

نکات کلیدی بازاریابی محتوا در سال 2020

حالا نوبت شماست

این مطالبی بود که در مورد بازاریابی محتوا درسال ۲۰۲۰ ارائه کردیم.

اکنون مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در باره بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰ هستیم:

برای اولین بار کدام یک از استراتژی های این راهنما را امتحان می کنید؟

آیا قصد دارید محتوای ویدیوی بیشتری ایجاد کنید؟

یا شاید شما می خواهید همکاری های محتوا را امتحان کنید.

در هر صورت ، باگذاشتن یک نظر مارا از روش های بازاریابی محتوایتان مطلع سازید.

8 نظر

نظرتان را بگویید