آموزش سئودسته‌بندی نشدهکسب و کار اینترنتی

سئو در سال 2020 : راهنمای جامع و نهایی سئو سال 2020

توسط آذر 9, 1398 13 نظر
به پیشواز 2020 برویم !

راهنمای سئو برای سال 2020

بگذارید شفاف بگویم :

این مقاله پیشبینی برای سئو در سال 2020 نیست.

بلکه این روندیست از سبک استراتژی های SEO از سال های پیشین تا آخرین بروزرسانی های موتور جست و جو گر گوگل.

پس اگر خواهان لینک 1 در سال 2020 هستید ، این مقاله را دنبال کنید.

محتوای مقاله

4. جست و جوی صوتی

3. اهمیت ویدیو ها

2. جست و جوی تصویری

1. دامین آتوریتی

8. به زودی …

7. نکات سحر آمیز سئو برای 2020

6. بک لینک ها

5. مبارزه با کاهش CTR

1. دامین آتوریتی

دامین آتوریتی صرفا برای سنجش تعداد بک لینک های ورودی به سایت شما است.

و نه هیچ چیز دیگر !

امروزه گوگل بیشترین اهمیت خود را به تخصص  ، اعتبار و قابل اعتماد بودن ارزیابی می کند.

تخصص : Expertise

اعتبار : Authoritativeness

قابل اعتماد بودن : Trustworthiness

زین پس این سه را به اختصار E-A-T مینامیم.

و این آیتم ها شما را از هر تکنیک دیگری تقریباً بی نیاز خواهند کرد.

در سال گذشته Google quality rater guidance تمرکز چشمگیری بر روی E-A-T کرد.

E-A-T سالیانی است که بخشی از دستورالعمل های گوگل بوده است اما به نظر می رسد امروزه تمرکز بیشتری بر روی این موضوع می گذارد.

برای مثال مقاله ی جدید گوگل به نام Search how work عنوان می کند که آن ها منابع معتبر¹ را برای رتبه بندی در اولویت قرار می دهند.

آن ها حتی E-A-T را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی کلیدی ذکر می کنند.

در ادامه نحوه بهینه سازی سایت شما بر اساس E-A-T آورده شده است :

متخصص باشید ( یا یک متخصص استخدام کنید )

اگر نویسنده های فریلنسر را برای تولید محتوایتان  به کار بگیرید یا به کسانی که صرفاً قلم خوبی دارند محتوای خود را بسپارید نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت.

این بخاطر این است که گوگل می خواهد متونی که توسط متخصصین هر حوزه نوشته شده است را به اجرا گذارد.

و گوگل قادر به تشخیص این امر می باشد.

گوگل حتی تا جایی پیش رفته که می خواهد محتوای پزشکی به دست متخصصین مراقبت های بهداشتی نوشته شود.

این موضوع است که جعل کردن را سخت تر می کند.

در حقیقت ممکن است گوگل به روش جدیدی ، به وسیله ربات های گوگل بفهمد چه کسی در پشت یک قطعه از محتوا قرار دارد.(چرا نویسندگان اهمیت بیشتری برای جستجو دارند)

تشخیص دهد که آیا آن ها در آن حوزه متخصص اند یا نه ؟!

بنابر این اگر می خواهید محتوایتان در سال 2020 رتبه بندی بهتری کسب کند باید توسط افراد متخصص در حوزه محتوایتان تهییه شود.

شفاف باشید

احتمالا گوگل بر روی سیگنال های off-page سایت شما تمرکز می کند تا E-A-T شما را بسنجد.

گوگل اظهار داشته که :

الگوریتم های رتبه بندی به میزان زیادی بر روی خود سایت ( on-page ) وقت می گذارند.

به عنوان مثال راهنمایی های گوگل خاطر نشان می کند که : 

این به معنی داشتن :

  • در مورد برگه 
  • آسان بودن یافتن صفحه تماس با ما
  • منابع و پیوند های خارجی به منابع
  • خط مشی رازداری و شرایط خدمات
  • اشاره نویسنده به نکات مربوط به هر مقاله

استناد کنید

اکثرا ارزیابی های مربوط به E-A-T در خارج از وبسایت شما اتفاق می افتد.

که این اتفاقی بسیار معقول است.

چرا که اگر کسی بخواهد نسبت به شما اعتماد کند ، از اطرافیان شما پرس و جوی کوتاهی می کند.

توجه کنید

هر شخصی در دنیای وب می تواند ادعای تخصص کند.

اما اگر وبسایت دیگری نیز تخصص شما را تأیید کند چه؟

این یک داستان کاملا متفاوت می شود.

درواقع ، دستورالعمل های گوگل بیان می کند که :

علاوه بر ایجاد یک سایت ایده آل ، چگونه می توانید افراد دیگری را در شرایطی قرار دهید که به شما استناد کنند؟

در وهلهء اول باید به سایت های زیادی در مطالب خود استناد کنید.

حتی آنچنان مهم نیست در استناد های خود لینک دهید.

این عمل کمک می کند تا گوگل شما را به عنوان یک متخصص در حوزه مطلوبتان بشناسد.

در دومین مرحله باید خاطر نشان شویم که تمام سایت شما باید به یک موضوع خاص بپردازد.

این باعث می شود که در حیطهء off-page سایتتان در مورد یک موضوع خاص از شما یاد شود.

به عنوان مثال در رتبه بندی پربازدید ترین وبلاگ ها که توسط سایت Ahref تهیه شده بود.

سایت backlinko که در این رتبه بندی ، رتبه اول را از آن خود کرده بود باعث تقویت شهرت² آن در نگاه گوگل شد.

2. جست و جوی تصویری

آیا جست و جوی تصویری توانایی تغییر بازی SEO را دارد؟

به طور قطع ، نه هنوز.

در ادامه آنچه که در این حیطهء نیاز دارید را برایتان آورده ایم.

فعلا جست و جوی تصویری خاموش است!

افراد بیشتری نسبت به گذشته جست و جوی تصویری می کنند.

کافیست به آمار زیر نگاهی بیاندازید :

لنز های گوگل تا به امروز 1 میلیارد بار استفاده شده است . ( منبع )

پینترست ( Pintrest ) ماهانه 600 میلیون جست و جو دریافت میکند. ( منبع )

36% از مردم آمریکا از جست و جوی تصویری استفاده می کنند. ( منبع )

فناوری جست و جوی تصویری واقعا عالیست

جست و جوی تصویری آینده بسیار خوبی دارد.

ولی هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

نمی توانید این موضوع را به راحتی باور کنید؟

می توانید نرم افزار گوگل لنز را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و اشیاء اطراف خود را اسکن کنید.

احتمالاً به این موضوع پی میبرید که کاملاً کار کردن با جست و جوی تصویری جذاب است.

امروزه گوگل لنز می تواند 1 میلیارد شیء را شناسایی کند.

و این تعداد هر روز در حال افزایش است.

حتی Heck که جست و جو گر تصویری موتور جست و جوگر بینگ ( Bing )  نیز بسیار خوب عمل می کند.

جست و جو با عکس ها برای مردم بسیار جذاب تر است

اگر شروع کنید به استفاده از جست و جو های تصویری متوجه خواهید شد که جست و جو های تصویری بسیار کاربردی تر از آن هستند که فکرش را بکنید :

  • خرید کردن
  • شناسایی علائم مختلف
  • بررسی مشاغل محلی
  • ترجمه متون
  • دستور پخت
  • اطلاعات تغذیه ای
  • و ….

از موضوعاتی است که مردم را ترغیب میکند تا بیشتر از فناوری جست و جوی بصری استفاده کنند.

به همین دلیل 62% از جوانان فناوری جست و جو تصویری را بیشتر از هر نوع جست و جویی میپسندند:

نحوه بهینه سازی برای جست و جو های تصویری

اگر می خواهید به عنوان نتیجه جست و جوی تصویری ظاهر شوید ، سئو تصاویر بسیار حائز اهمیت است.

بنابراین برای اولین قدم حتما از فایل های توصیفی و متن جایگزین برای تصاویرتان استفاده کنید.

طبق اظهارات گوگل آن ها می خواهند نتایج تصویری گوگل ( Google Image ) را از صفحات معتبر تر ارائه دهند :

و به تازگی :

و همچنین :

3. اهمیت ویدیو ها

ویدئو های آنلاین در حال منفجر کردن فضای وب می باشند.

در حقیقت طبق گفته ی سیسکو ، ویدئو ها 80% کل ترافیک آنلاین را تشکیل می دهند.

80!

و این ممکن است هنوز به اندازه ای نباشد که مردم در پی آن اند.

اظهارات هاب اسپات ( Hub Spot ) اخیراً ادعا داشته است که 43% مردم محتوای ویدئویی موجود در فضای وب را نا کافی دانسته و بیشتر می خواند.

در کل باید بگوییم اگر برنامه ای برای گنجاندن ویدئو ها در برنامه های سئو در سال ۲۰۲۰ خود ندارید ، فرصت های بسیاری را از دست می دهید.

در ادامه نحوه استفاده از فیلم ها برای بهبود SEO خود در ۲۰۲۰ آورده شده است.

بهینه سازی قسمت های ویژه ویدئویی ( Video Featured Snippets ) 

احتمالاً تا به حال موضوعی را سرچ کرده اید و شاهده نتایج ویدئویی شده اید.

جست و جوی گوگل دارای قسمت های ویژه ویدئویی نیز هست و آن ها را پوشش می دهد.

جست و جوی گوگل قطعه های ویدئویی را تشخیص داده و آن ها را در نتایج نشان می دهد.

در ادامه 3 اقدام مهم برای سئو ویدئو هایتان را معرفی می کنیم.

1.محتوای خود را در بخش های گسسته سازماندهی کنید

این امر بسیار عالیست.

بخش بندی ویدئو ها به گوگل کمک می کند تا محتوای ویدئویی شما را درک کند.

سازماندهی کردن محتوای ویدئو در بخش های گسسته و استفاده از کلیپ های مختلف ، به قرار گرفتن ویدئو شما در یک قسمت ویژه گوگل کمک شایانی می کند.

2.فیلم خود را SEO و بهینه سازی کنید

گوگل از عنوان ، توضیحات و برچسب های شما استفاده می کند تا بفهمد ویدئو شما در مورد چیست؟

بنابراین علاوه بر انتشار فیلم هایی که بخش بندی شده اند مطمئن شوید که عنوان ، کپشن ( توضیحات ) و برچسب های خوبی را شامل اند.

3.زیرنویس ها را فراموش نکنید

زیرنویس هایی که توسط یوتوب تهیه میشوند ، واقعاً عالی اند.

اما این زیرنویس ها 100% کامل نیستند.

بسیار زیاد دیده ایم که یوتیوب زیرنویس های ناقصی را ارائه کرده است.

بنابراین برای افزایش شانس درک ویدئو شما توسط گوگل ، حتماً زیرنویسی تهیه و بارگذاری کنید.

کانال یوتیوب خود را بهبود دهید

بزرگترین جست و جوگر جهان بعد از گوگل یوتیوب می باشد.

در حقیقت طبق مطالعه ای که توسط رند فیشکین ، بنیان گذار جامپ شات ( Jump Shot ) موتور جست و جو گر یوتیوب ، دوبرابر محبوب تر از بینگ است.

و با کمال تعجب باید بگوییم یوتیوب همواره در حال رشد صعودی می باشد.

به طور خلاصه تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته در یوتیوب در حال جست و جویند.

بنابراین اگر می خواهید در سال 2020 بهینه تر باشید بهتر است محتوایی را به طور جدی برای یوتیوب تولید و بهینه سازی کنید.

در وبلاگ های متنی خود پست ویدئویی قرار دهید

اکر مردم خواهان محتوای ویدئویی بیشتری اند ، چرا به نیاز آن ها پاسخی نمی دهید؟

به همین دلیل توصیه می کنیم محتوای ویدئویی را در پست های خود قرار دهید.

در تجربیاتی که به دست آوردیم با این روش بانس ریت ( bounce rate ) پایین تری هم خواهید داشت.

4. جست و جوی صوتی

آیا جست و جوی صوتی جایگاه مهمی در بازاریابی آنلاین خواهد داشت؟

مطمئناً اینطور به نظر می رسد.

به آمار زیر کمی توجه نمایید :

41% از بزرگسالان هر روز حداقل 1 جست و جوی صوتی می کنند. ( منبع )

35 برابر شدن جست و جوی گوگل از سال 2008 ( منبع )

20% جست و جو های انجام شده در تلفن های همراه ، جست و جو های صوتی اند. ( منبع )

این آمار واقعاً حیرت انگیز است.

پس ارزش این را دارد که به بهینه سازی جست و جوی صوتی بپردازید.

نحوه بهینه سازی برای جست و جوی صوتی

1. محتوای شما باید در نتایج جست و جو پوزیشن³ خوبی داشته باشد.

ترجیحاً در سه مورد اول.

در تحقیقات تیم سه سوت سئو متوجه شدیم که گوگل تمایل دارد در پاسخ به جست و جو های صوتی از محتواهایی که در سه رتبه اول قرار دارند استفاده کند.

2. در محتوا های خود از سؤال جواب استفاده کنید.

اکثر جست و جو های صوتی مبتنی بر پرسش و پاسخ می باشند.

برای مثال : 

چگونه پولدار شویم؟ یا چه کسی توپ طلای سال 2018 را برد؟

هنگامی که این اتفاق می افتد ، گوگل برگه هایی را انتخاب می کند که در محتوای خود شامل همین پرسش ها و پاسخ هایشان اند.

برای مثال :

وقتی سرچ کنیم 

این پاسخ را می گیریم

این همان چیزیست که الگوریتم های گوگل به دنبال آنند.

5. مبارزه با کاهش CTR

از آنجا که گوگل در قسمت نتایج جست و جو از پرسش و پاسخ ها ، قسمت های ویژه ، تبلیغات گوگل ( Google Ads ) و … استفاده می کند.

بنابراین میزان CTR سایت های مورد جست و جو طبیعیست که کاهش قابل توجهی پیدا کند.

از این رو برای ایستادگی کسب و کارتان در نتایج بالا ، عنوان شما باید فریاد بزند که ” بر روی من کلیک کن “.

در غیر این صورت نادیده گرفته شده و آرام آرام از صفحات اول نتایج محو می شود.

کلمه کلیدی خود را در URL وارد کنید

یکی از جالب ترین یافته های مطالعات تیم سه سوت سئو این بود که URL هایی که شامل کلمه کلیدی بودند ، 45% کلیک بیشتری در برابر URL هایی که شامل کلمه کلیدی نبودند دریافت کردند.

استفاده از کلمات حس آمیز

مطالعات سه سوت سئو نشان داده است که عناوین حس آمیز دارای CTR نسبتاً بالایی هستند.

استفاده از کلماتی همچون قدرتمند ، شگفت انگیز ، راز ، برترین و … کمک زیادی در بهبود CTR شما می کنند.

به نظر می رسد که جست و جوگران دوست دارند بر روی عناوین قانع کننده کلیک کنند.

نوشتن توضیحات متا برای هر برگه

این یک عملیاتی است که 5 دقیقه از زمان شما را شاید بگیرد ولی 6% بر CTR شما اثر مثبت می گذارد.

بدون یک محتوای شگفت انگیز هرگز پیوندی دریافت نمیکنید.

و بدون ایجاد پیوند هرگز صفحه اول نتایج را تجربه نخواهید کرد.

در صورتی که هنوز در صفحه 1 گوگل نیستید جست و جوی تصویری ، CTR ، قسمت ویژه نتایج و …. اهمیتی ندارند.

این موارد زمانی وارد بازی می وند که در صفحه 1 باشید.

در حقیقت ، اخیراً گوگل اظهار داشته که پیوند ها هنوز هم نقش اساسی در الگوریتم هایش دارند.

ولی مطالعاتی توسط Perficient Digital نشان داد که لینک ها دیگر اهمیتی که در سال 2016 داشتند را ندارند.

به طور خلاصه ، محتوای ایده آل و لینک های با کیفیت همچنان باید پایه و اساس هر استراتژی سئو باشند.

و هنگامی که مسئولیت رسیدگی به این کار را دارید ، پس باید در مسیر استراتژی های جدید گوگل که در این مقاله نوشته ایم اقدام نمایید.

7. نکات سحر آمیز سئو برای 2020

در این بخش بر آنیم که چند تاکتیک سریع را برای شما آموزش دهیم که هم اکنون نیز بسیار عالی عمل می کنند.

و باید در سال 2020 حتی اهمیت بیشتری برای آن ها قائل شد.

منتظر این بخش باشید و با کامنت کردن تجربیات خود در ارائه نکات سئو یاری کنید .

حالا نوبت شماست

این مطالبی بود که در مورد سئو در سال ۲۰۲۰ ارائه کردیم.

اکنون مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در باره سئو در سال ۲۰۲۰ هستیم:

برای اولین بار کدام یک از استراتژی های این راهنما را امتحان می کنید؟

آیا قصد دارید با کاهش CTR مبارزه کنید؟

یا شاید شما می خواهید از ویدئو های بیشتری در سایت خود استفاده کنید.

در هر صورت ، باگذاشتن یک نظر مارا از روش های سئو در سال 2020 خود مطلع سازید.

13 نظر

نظرتان را بگویید